Udržateľnosť
S nasadením sa staráme o ľudí, domovy a planétu
O skupine AC Marca
AC Marca je medzinárodná skupina založená v Španielsku so sídlom v Barcelone. Má 12 pobočiek a viac než 1000 zamestnancov a jej značky sa predávajú na trhoch vo viac ako 70 krajinách. Okrem toho má 4 výrobné závody v Španielsku a ďalšie tri vo Francúzsku, Mexiku a Českej republike.
Firma bola založená v roku 1922 a svoju činnosť zahájila výrobou farieb pre domáce použitie pod značkou IBERIA. Od tej doby významne rozšírila svoje obchodné aktivity a tie teraz zahŕňajú všetko od starostlivosti o domácnosť cez osobnú starostlivosť , lepidlá a potreby pre majstrov až po dermokosmetiku v lekárňach. Portfólio značiek sa pýši známymi názvami ako Norit, Sanytol, ALEX, Lactovit, Aftersun®, Ecran®, Giorgi alebo Ceys, ktoré sú vo svojich segmentoch jednotkami na trhu.
Od svojho vzniku sa tieto značky starajú o ľudí, domácnosti a planétu, sú vzorom v oblasti udržateľného rozvoja, inšpirujú a majú pozitívny vplyv na životné prostredie a spoločnosť.
Plán Starostlivosť o zajtrajšok 2030 je ambiciózny záväzok spoločnosti, ktorá chce byť prostredníctvom neho motorom zmien s cieľom zlepšiť budúcnosť nás všetkých a našej planéty.
Plán na rok 2030: Tri piliere našej stratégie
Produkt
Zodpovedná výroba
Prostredníctvom všetkých našich produktov inšpirovať a pozitívne ovplyvňovať budúcnosť planéty a ľudstva.
Planéta
Kontrola spotreby energie
Prostredníctvom zefektívnenia prevádzky
v celom hodnotovom reťazci znížiť ekologickú stopu.
Ľudia
Ohľaduplnosť a pozornosť
Podporovať zodpovedné správanie pozitívne ovplyvňujúce ľudstvo a planétu.
Milníky dosiahnuté v rokoch 2010 – 2020
- 80 % balení sa dá recyklovať, znovu použiť alebo kompostovať.
- 100 % našich receptúr je biologicky odbúrateľných a ohľaduplných k životnému prostrediu.
- Emisie CO2 sa pri náraste objemu výroby obmedzili o 45 %.
- Vďaka efektívnejšiemu využívaniu vody sa spotreba vody na tonu výroby znížila o 12 %.
- Výrobné závody znížili množstvo generovaného odpadu o 40 %.
- 100 % značiek skupiny vypracúva plány na podporu aktivít zodpovednej spotreby medzi zákazníkmi.
Cesta do budúcnosti: Naše ciele do roku 2030
100 % ohľaduplné zloženie
- Šetrné k životnému prostrediu
- Biologicky rozložiteľné
- Bezpečné
- Recyklovateľné alebo opakovane použiteľné
- Kompostovateľné
- Zodpovedajúci pravidlám cirkulárnej ekonomiky
- Udržateľné inovácie
- Hodnota pre spoločnosť a životné prostredie
O 75 % nižšia uhlíková stopa
- Obmedzenie emisií skleníkových plynov
- Spotreba vody na tonu
- Vzniknutý odpad
Tím 100 % verný svojim cieľom
- Skupina pracovníkov verných svojim cieľom
- Značky odhodlané k zodpovednému správaniu
- Transparentná komunikácia so zákazníkmi a s dodávateľmi