Udržateľnosť

Udržateľnosť

S nasadením sa staráme o ľudí, domovy a planétu
sustainability_ac-marca_01

O skupine AC Marca

AC Marca je medzinárodná skupina založená v Španielsku so sídlom v Barcelone. Má 12 pobočiek a viac než 1000 zamestnancov a jej značky sa predávajú na trhoch vo viac ako 70 krajinách. Okrem toho má 4 výrobné závody v Španielsku a ďalšie tri vo Francúzsku, Mexiku a Českej republike.
Firma bola založená v roku 1922 a svoju činnosť zahájila výrobou farieb pre domáce použitie pod značkou IBERIA. Od tej doby významne rozšírila svoje obchodné aktivity a tie teraz zahŕňajú všetko od starostlivosti o domácnosť cez osobnú starostlivosť , lepidlá a potreby pre majstrov až po dermokosmetiku v lekárňach. Portfólio značiek sa pýši známymi názvami ako Norit, Sanytol, ALEX, Lactovit, Aftersun®, Ecran®, Giorgi alebo Ceys, ktoré sú vo svojich segmentoch jednotkami na trhu.
Od svojho vzniku sa tieto značky starajú o ľudí, domácnosti a planétu, sú vzorom v oblasti udržateľného rozvoja, inšpirujú a majú pozitívny vplyv na životné prostredie a spoločnosť.
Plán Starostlivosť o zajtrajšok 2030 je ambiciózny záväzok spoločnosti, ktorá chce byť prostredníctvom neho motorom zmien s cieľom zlepšiť budúcnosť nás všetkých a našej planéty.

Plán na rok 2030: Tri piliere našej stratégie

Produkt

Zodpovedná výroba

Prostredníctvom všetkých našich produktov inšpirovať a pozitívne ovplyvňovať budúcnosť planéty a ľudstva.

Planéta

Kontrola spotreby energie

Prostredníctvom zefektívnenia prevádzky
v celom hodnotovom reťazci znížiť ekologickú stopu.

Ľudia

Ohľaduplnosť a pozornosť

Podporovať zodpovedné správanie pozitívne ovplyvňujúce ľudstvo a planétu.

Milníky dosiahnuté v rokoch 2010 – 2020

  • 80 % balení sa dá recyklovať, znovu použiť alebo kompostovať.
  • 100 % našich receptúr je biologicky odbúrateľných a ohľaduplných k životnému prostrediu.
  • Emisie CO2 sa pri náraste objemu výroby obmedzili o 45 %.
  • Vďaka efektívnejšiemu využívaniu vody sa spotreba vody na tonu výroby znížila o 12 %.
  • Výrobné závody znížili množstvo generovaného odpadu o 40 %.
  • 100 % značiek skupiny vypracúva plány na podporu aktivít zodpovednej spotreby medzi zákazníkmi.

Cesta do budúcnosti: Naše ciele do roku 2030

100 % ohľaduplné zloženie
  • Šetrné k životnému prostrediu
  • Biologicky rozložiteľné
  • Bezpečné
100 % balení podľa zásad cirkulárnej ekonomiky
  • Recyklovateľné alebo opakovane použiteľné
  • Kompostovateľné
  • Zodpovedajúci pravidlám cirkulárnej ekonomiky
100 % udržateľné inovácie
  • Udržateľné inovácie
  • Hodnota pre spoločnosť a životné prostredie
O 75 % nižšia uhlíková stopa
  • Obmedzenie emisií skleníkových plynov
O 25 % nižšia spotreba vody
  • Spotreba vody na tonu
O 60 % menej vzniknutého odpadu
  • Vzniknutý odpad
Tím 100 % verný svojim cieľom
  • Skupina pracovníkov verných svojim cieľom
Značky 100 % verné stanoveným cieľom
  • Značky odhodlané k zodpovednému správaniu
100 % transparentnosť
  • Transparentná komunikácia so zákazníkmi a s dodávateľmi